Despre carieră şi management transformaţional, cu Petre Nicolae

Petre-NicolaeGeneral Manager CBC Romania din 2005 pana in prezent, Petre Nicolae se distinge pe piata afacerilor din Romania printr-o vasta experienta in zona de consultanta transformationala, management organizational si strategic, business coaching, team building si training integrat transformational. Avand o experienta de peste 15 ani in domeniul conducerii afacerilor, Petre Nicolae s-a dedicat, incepand cu 2003 consultantei, fiind specializat in management strategic si organizational.

In cadrul CBC Romania, sub conducerea lui Petre Nicolae, a fost lansat singurul program adresat general managerilor si top managerilor din Romania, devenind un reper pe piata de Training Transformational si consultanta din Romania. Ca absolvent al unui doctorat in Managementul Vanzarilor si Marketingului, precum si al unui EMBA la CNAM Paris, Petre Nicolae detine expertiza necesara pentru a deveni unul dintre cei mai importanti consultanti de pe piata romaneasca in ceea ce priveste consultanta in management strategic, coaching-mentoring, recrutare si head-hunting.

Programul GM Master Class Academy este singurul program din Romania care ofera o certificare acreditata de organismele statului roman conform COR. Acesta este structurat pe 4 module obligatorii si doua optionale: organizarea si reorganizarea unei companii, managementul maparii proceselor si sistemelor organizatorice, managementul gestionarii performantelor, realizarea si implementarea unei strategii, tehnici si metode de coaching pentru manageri, leadership coaching. Majoritatea celor care se inscriu in acest program vin la recomandarea absolventilor, cei care considera ca programul le-a imbunatatit semnificativ modul in care isi conduc afacerea si care vorbesc mai departe despre experienta lor in cadrul CBC.

Dezvoltarea programului a fost un succes pentru CBC Romania, compania inregistrand in 2014 o crestere de 27% in cifra de afaceri, demonstrand in felul acesta ca Romania are nevoie de astfel de programe de dezvoltare a top managerilor.

Petre Nicolae a avut o cariera interesanta, presarata cu multe schimbari. Peste ani, ceea ce parea la un moment dat in cariera lui un moment important, a descoperit ulterior ca putea fi considerat o greşeala sau, cel puţin, o graba ale carei neajunsuri le-a observat mai tarziu. Un astfel de moment a fost avansarea cu usurinta pe functia de supervizor la Interbrands. O performanta insa, a fost ocuparea postului de Director General la European Drinks, precum si  accederea in top 5 pe piata in care actioneaza. Conducandu-si activitatea dupa motto-ul Strategie pentru performanta, compania CBC este o solutie pentru managerii aflati in nevoia de a construi strategii durabile, dar mai ales, dezvoltare organica a companiei lor.

In ultimii ani, Petre Nicolae s-a axat pe partea de recrutare si head-hunting pentru companii nationale mari sau multinaţionale. Dezamagit de tendinta angajatorilor de a prefera vechimea in raport cu nivelul de competente al angajatilor, Petre Nicolae a descoperit dificultatea de a gasi oameni potriviti pentru functii de conducere, fiind nevoit in unele situatii sa angajeze de peste hotare oameni mai bine pregatiti si cu ceva experienta in spate.

O alta problem a angajatilor romani o reprezinta frecventa fenomenului de burnout, sustine Petre Nicolae, momentul de epuizare fizica si psihica a angajatilor lipsiti de provocari, care nu si-au imbunatatit abilitatile si care pot deveni un pericol pentru companie atunci cand ei ocupa pozitii de top-management. In aceasta situatie se afla tot mai multi angajati de peste 40 de ani care, pierzandu-si jobul, intampina probleme serioase atunci cand vor sa-si gaseasca un alt job pe aceeasi pozitie, cu atat mai mult daca nivelul lor a stagnat in ultimii ani.

Fiind profesionist in ceea ce face, Petre Nicolae a considerat ca trebuie sa ofere un feedback corect celor care aplica pentru joburile oferite, lucru care s-a dovedit a fi primit intr-o maniera negativa de romani. O experienta neplacuta in acest sens a fost creata de o parte a candidatilor care au primit un feedback negativ dupa ce au aplicat la joburile pentru care Petre Nicolae facea head-hunting. Nemultumiti de feedback, acestia au inceput o campanie negativa impotriva companiei CBC pe majoritatea site-urilor de profil. A fost unul dintre momentele in care Petre Nicolae a ajuns la concluzia ca romanilor le place sa fie mintiti, nu vor sa stie exact unde se pozitioneaza, prin urmare, ofera acum numai un feedback filtrat.

Anul acesta, Petre Nicolae si-a propus sa deschida prima Academie de Marketing din Romania, unde se va face transfer de metodologie a consultantei in marketing. Programul va functiona tot dupa modelul transferului de metodologie, pentru ca aceasta metoda s-a dovedit a fi fructuoasa, asigurand rezultate remarcabile. In felul acesta, Petre Nicolae reuseste sa contribuie cu un know-how important in domeniul marketingului, un domeniu aflat in crestere, ajutand specialistii romani sa se racordeze la nivelul companiilor europene, prin implicare si pasiune pentru domeniul afacerilor din Romania.

Sursa: Careers Business

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*