“Din ce in ce mai multi angajati, mai ales la nivel de top si middle management, aloca fonduri proprii pentru training, dar si pentru evaluare aprofundata si business coaching. Astfel, un manager de top aloca intre 2.500-4.000 de euro/an atunci cand constientizeaza necesitatea dezvoltarii personale si profesionale”, a declarat pentru wall-street.ro Petre Nicolae, managing partner in cadrul companiei de training si consultanta CBC Romania.
Si cum pe o piata dificila, calitatea face diferenta, angajatii inteleg importanta pregatirii si iau atitudine.
“La programelor de certificare complexe organizate de Exec-Edu, procentul celor care suporta pe cont propriu taxa de participare a crescut an de an, ajungand in 2013 pana la 30% la unele cursuri. Acest lucru se intampla pe de-o parte pentru ca managerii incep sa fie constienti de importanta de a investi continuu in pregatirea lor, fara sa mai astepte ca angajatorul «sa ii trimita la training ». Pe de alta parte, bugetele companiilor sunt directionate mai degraba catre cursurile customizate, in-house, la care participa un numar mare de persoane si unde eficienta este maxima din punct de vedere al costurilor per participant”, sustine Oana Scarlat, director de marketing in cadrul companiei de training Exec-Edu.